Di zaman kini, setiap pelajar kebanyakan banyak yang tidak tahu moral. Keruntuhan akhlak seorang pelajar kini terlalu di lihat oleh semua lapisan masyarakat di malaysia. Untuk menegani nya,selain pendidikan islam, pendidkan moral perlu di naik taraf kan supaya semua pelajar megatahui mana yang baik dan yang jahat.
Kementrian Pendidikan malaysia:
Di minta perhatian di dalam kerajaan bahagian pendidikan di malaysia.
Pendidikan moral:
Pengukusan kepada pelajar yang masih belajar sekolah rendah dan menegah.
Satu sabjek di dalam pendidikan yang tiada di tanah semenanjung perlu di perhati kan kembali selain pendidikan agama iaitu pendidikan moral.
Keterangan:
Kelihatan banyak pelajar yang terhuyung hayang seperti tidak mengenali moral dan dispilin diri kebanyakan di sekolah rendah dan menengah Bila naik ke universiti atau koleg, banyak yang terbabas ketiadaan moral dan disiplin.
Pengsyoran kepada pendidikan:
Satu subjek perlu di tambah untuk memasti kan murid murid ini lengkap dengan diri nya dan perlu dan wajib harus di tambah selain pendidikan islam iaitu moral dan disiplin ke atas diri mereka. Buku teks pendidikan moral perlu di cipta kembali.
Cara cara:
Dari mulai darjah tiga, pembelajaran moral perlu di mulai dan derja dua untuk pengenalan pendidikan moral. Darjah 3 sehingga darjah 6 perlu ada pendidikan moral khusus pembelajaran murid murid supaya mereka mengenali di mana perlu mereka ikuti iaitu kebaikan.
Cikgu pendidikan moral dan ketua guru disiplin perlu di wujud kan. Sekira nya murid murid bermasalah, ketua guru harus bertindak dangan segera memasti kan permasahalaan murid murid. Ketua guru disiplin dan cikgu pendidikan moral ini ada lah satu di utama kan kepada pelajar dan kebaikan nama sekolah sekolah. Setiap kedatangan murid murid pun ketua guru disiplin dan pendidikan perlu kena tahu. Semua murid sekolah rendah akan sentiasa di pantau tingkah lakunya oleh ketua guru displin dan guru pendidikan moral.
Untuk tingkatan 1 hingga 6.
Dari tingkatan 1 hingga tingkatan 3 perlu lah murid murid ini belajar pendidikan moral dan pendidikan agama islam dan ketua guru displin serta guru pendidikan moral perlu memantau sikap sikap murid murid dari tingkatan 1 hingga 3.
Dari tingkatan 4 hingga 6, pembelajaran moral perlu di henti kan namun ketua disiplin dan guru pendidikan moral perlu memantau sikap pelajar sehingga mereka naik ke unevesiti atau koleg.
Penerangan khusus unversiti dan Koleg:
Dulu saya baru masuk koleg dan di daftar kan dan koleg meminta surat dari ketua guru disiplin dan sekarang saya mahu semua u perlu buat seperti ini untuk kebaikan unervesiti itu sendiri.
Tembahan
Matametik baru
mathematical description:
all university students are one world.
now a new matametic has been identified that can bring good to all students has been created and this new matametic was created by Tuanku syed Albaviah Fardika for all graduates regardless of college and university.
it is this new goal that we can all achieve and accept the reality of ourselves as successful people.
this new matametic works in many methods such as accepting reality, managing oneself, management in companies and governments, accountants and so on.
this new matameik works for all students to achieve their dreams with perfect reality.
calculator to count money.
without colloquialism, all teachers need to know how to count in front of the test given to all graduates.
Demo:
1. I have 100 pieces worth Rm50 a piece @Dollar.
how much money do I have if I have 100 pieces of money.
2: I have 80 pieces of money worth rm 50 @ Dollar. how much money do I have if I have 80 pieces of money
3: I have 17 pieces and the value of one piece is rm 50 @Dollar and how much money do I have if I have 17 pieces of money
4: I have 27 pieces and the value of one piece is rm 50 @Dollar and how much money do I have if I have 27 pieces of money.
and the next question is according to the lecturer.
this is the important matametic in all of us.
the second,
common mathematics that we already know and prove that we are not imitators and like to memorize, which is ciphers.
everyone knows ciphers but many don't know how to solve them. it is important for all teachers.
Demo:
5 times to
1: answer 5.
5 times to 2.
answer 10
5 times to 3
answer 15
explanation:
every question above is correct.
how do you get the above answer? please explain how to solve it to get your answer as above.
the third:
56389417452311:_______
please answer the question above, what is the answer above.
after getting the answer:
please give a reason how you got the question as above.
Your reason:
good luck...
Tiada ulasan:
Catat Ulasan